dilluns, 16 de novembre del 2009

Anàlisis de l'anunci: Seat Altea XL, "oh brother"



Començarem parlant sobre l ‘història de l’anunci, en la que podem observar a una família en principi ben estant on tots són feliços. Un bon dia decideixen tenir una mascota de companyia, el pare i la filla se’n van a una tenda d’animals per tal de comprar un. És aquí quan la nena es fixa en l’animal més lleig que hi ha en tota la tenda. El pare que no pot resistir-se a la mirada innocent de la nena que realment s’ha “enamorat” d’ aquell esser, acaba comprant la criatura.
L’animal té la capacitat de créixer quant més l’estimes, així que arriba un dia en què degut a les seves immenses dimensions, aquest pobre no entra en el cotxe que té la família al principi. Tothom està amoïnat per aquest problema, fins que apareix la gran solució: Comprar un mètode de transport on hi capegessin tots, i aquest no és menys que el nou Seat Altea XL.

Analitzant els personatges trobem uns pares que estan plenament implicats en la cuida de les mascotes dels seus fills, el que demostra que potser ho estant en totes les tasques i que potser és una família que ho comparteix gairebé tot. La família apareix molt amoïnada o feliç depenent de l’estat en què es troba el monstre.

Si analitzem l’anunci de manera més formal, la musicalitat és contrastada rítmicament en tot moment amb l’estat emocional dels personatges tot i ser la mateixa cançó tota l’estona. La lluminositat és accentuada en el moment en què el nens són feliços jugant amb “el brother” i més tènue quan se’ls presenta el problema. Aquesta lluminositat torna amb força en el moment que apareix el cotxe. Podem fixar-nos també en l’actuació de les càmeres, quan els personatges ens volen transmetre els seus sentiments, el càmera ens dóna un primer pla de la cara de qui ens està oferint la seva alegria o pena.

En quant al discurs verbal de l’anunci gairebé tot queda reduït i els personatges només parlen el mínim, tota l’expressió està representada en la música i les mostres facials dels personatges que es dediquen en la major part de l’anunci a dir frases molt puntuals i a cantar al ritme de la música: “ brother”.

Per acabar faré una petita observació “de cosecha”. Penso que el fet de que hi aparegui un monstre no està fet perquè si, òbviament a tots els anuncis tot té una finalitat, però en aquest cas potser més. El Seat Altea sempre ha estat considerat un cotxe molt lleig fins i tot dins la seva pròpia casa. Així que potser els anunciats ens han volgut explicar perquè la gent compra Altea, i perquè tot i ser un cotxe molt lleig Seat a decidit fer un nou model amb una nova edició més gran encara que l’anterior, en contes de fer un model nou completament diferent que li agradés a tothom. Per tant crec que hi ha un cert paral•lelisme entre la situació del monstre i el nou cotxe. Aquesta idea que potser ningú s’ha donat compte perquè segurament és una tonteria del meu cap, la he captat ja que quan acaba l’anunci una veu ens diu: “Ya se sabe lo que pasa con los monstruos, crecen, crecen y crecen” òbviament quan se’ls estima.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada